Mainz, 4e dag - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Mainz, 4e dag - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Mainz, 4e dag

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

22 Mei 2013 | Duitsland, Mainz

Vandaag is het koud. Dat weten we, hoewel we nog niet buiten zijn geweest. Eerst maar even rustig ontbijten. Er komen ook drie wandelmannen de ontbijtzaal in en we kletsen wat. Als we wegrijden staan ze ons enthousiast uit te zwaaien, de gordijntjes van de ontbijtzaal opzijgeschoven. Zo leuk!
We hebben wind in de rug, dat fietst wel erg prettig. Peter is razend enthousiast en op dat moment besef ik al: dit gaan extra kilometers worden vandaag. Peter is niet iemand van "ha, dan zijn we er eerder" maar van "ha, dan komen we verder".
Lekker gaat het wel de kilometers schieten onder onze fietsbandjes door. Het is wel koud en het heeft erg hard geregend vannacht. Gelukkig heb ik overschoenen maar ik heb mijn bandana aan peter gegeven en begin zere oren van de kou te krijgen. In Boppard stoppen we voor koffie (met kersentaart...). Het cafeetje wordt gerund door oude moeder op orthopedische schoenen en haar welwillende zoon. Hij wijst ons de fietsenwinkel en we kopen een doek om mijn hoofd en overschoenen voor peter. Een mevrouw op wolky's maakt nog een foto van ons voor een schoenenzaak en hop, verder gaan we weer. We komen in de buurt bij st. Goar en ik herken de camping waar peter en ik een paar jaar geleden zijn geweest. Verderop ook de camping waar we vanuit Zwitserland een paar keer overnacht hebben. Peter herkent een paar nederlanders aan hun schoenen, Van Bommel en Durea, haha. De mensen zijn stomverbaasd maar moeten wel lachen als Peter uitlegt waarom hij zeker weet dat zij uit Holland komen. Ook zij vinden het maar koud en ongezellig.
We rijden langs de Loreley, die er ook maar droevig en koud bijligt. En met het verleiden van de kapiteins heeft zij vandaag ook al geen geluk. De Rijn is regelmatig buiten zijn oevers gegaan en we hebben nogal wat modderplassen. Ik vang de meeste spatten op dus ben lekker smerig. Who cares.
In Bacharach eten we een soepje en komen op temperatuur. Ik weet nu waar al die leuke modelbouw stationnetjes op gebaseerd zijn! Het is hier net Märklinland!
En jaaaaaaaa hooooooor, daar komt Peter! "We gaan zo goed, we kunnen wel tot Mainz he!"
Ik vind dat nog best ver, dan hebben we nu nog 50 km te gaan.
Maar ja, tegenargumenten heb ik ook niet echt. Dus aldus.
We rijden nu een beetje van de rijn af en dat is ook wel leuk. Een en al volkstuintjes. Echte dan he, niet waar meteen een hele camping van gemaakt is.
Onderhand worden we het toch wel zat maar Mainz nadert. Door de stad fietsen is niet fijn. Het uitgezochte hotel zit vol. Het tweede hotel uit ons boekje heeft wel een kamer, de laatste. 110 euro. Jaaa hoor mevrouw, ist gut! Ga echt niet meer allerlei hotels afzeulen. We krijgen dan ook een mooie kamer met zelfs een klein trapje naar de douche en rode wijntjes. Nu gaan we, verkwikt en verfrist, een hapje eten! A domani!


  • 22 Mei 2013 - 19:50

    Katinka:

    Nou gefeliciteerd jongens, en dan ook nog zo'n mooi reisverslag schrijven! Mijn bewondering groeit met de dag. Slaap lekker straks en succes en plezier morgen!

  • 22 Mei 2013 - 21:45

    De Bouwmannetjes:

    Jullie gaan als een speer! Petje af hoor in die kou! Geniet nu maar lekker van die mooie warme hotelkamer, en die wijntjes zou ik zeker niet laten staan! Succes weer morgen!

  • 22 Mei 2013 - 21:51

    De Bouwmannetjes:

    Jullie gaan als een speer! Petje af hoor in die kou! Geniet nu maar lekker van die mooie warme hotelkamer, en die wijntjes zou ik zeker niet laten staan! Succes weer morgen!

  • 22 Mei 2013 - 21:52

    De Bouwmannetjes:

    Jullie gaan als een speer! Petje af hoor in die kou! Geniet nu maar lekker van die mooie warme hotelkamer, en die wijntjes zou ik zeker niet laten staan! Succes weer morgen!

  • 22 Mei 2013 - 22:04

    De Bouwmannetjes:

    Sorry, site haperde!

  • 23 Mei 2013 - 08:10

    Delia:

    Nou dat gaat lekker zo. Bikkels zijn jullie! Veel plezier weer vandaag. Ik ga vandaag van Bommels en Durea' s verkopen denk ik :)

  • 23 Mei 2013 - 22:29

    Marjan:

    Ha ha ha.... Peter herkent Nederlanders aan hun schoenen, moet niet gekker worden, beroepsdeformatie! lig in een deuk.
    Leuk verslag trouwens! en knap gedaan. x Marjan
    nog even het volgende verslag lezen.... leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Mainz

Limesroute, deel I

Op de tandem naar Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2013

Naar huis

28 Mei 2013

Limesroute, dag 10

27 Mei 2013

Limesroute dag 9

26 Mei 2013

Limesroute, dag 8

25 Mei 2013

O ja...
Peter en Marjan

Fietsvakantie

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 21954

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 11 Juni 2017

Zomer 2017

06 Juli 2013 - 15 Juli 2013

Zomervakantie 2013

20 Mei 2012 - 30 November -0001

De Groene Weg naar de Middellandse Zee

19 Mei 2013 - 30 November -0001

Limesroute, deel I

Landen bezocht: