Naar huis - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Naar huis

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

30 Mei 2013 | Nederland, Lunteren

Vandaag treindag! We hebben gisteravond wel een uur aan de balie bij de DB gestaan waar een lieve mevrouw Dorit de meest gunstige reis voor ons heeft samengesteld. Genoeg overstaptijd, gunstige tarieven en reserveringen voor de IC trein. We gaan via Hannover en dan naar Amersfoort.
De dame van gisteravond wilde onze internetkaart absoluut niet terugnemen maar de dame die vanochtend in het hotel zat vond dat een beetje raar en gaf direkt het geld terug. Daar hebben we dan maar weer brood voor gekocht.
Alle overstappen geen vlot, de treinen rijden stipt op tijd in Duitsland. In Nederland hebben we een kwartier in Amersfoort dus dat is ruim genoeg. Helaas, bij Deventer lopen we door stroomstoring vertraging op en we komen een paar minuutjes voor vertrek op het perron aan. Omdat we nog een kaartje moeten kopen denken we dat het niet zal lukken om de trein nog te halen. Maar......ik heb nog twee minuten en ren naar de ticket office....niemand voor me.....snel snel....contant betalen......ren ren.....Peter hup de trein in met die fiets.......
Haha gered! Er staan 4 conducteurs en ze grappen of ik wel twee fietskaarten heb gekocht. As ik braaf de kaartjes toon vinden ze dat onzin, ik hoef er maar eentje en mag het geld voor de andere in Ede terughalen. Toch leuk, in Duitsland moesten we overal dubbel betalen omdat je toch ook wel twee plekken inneemt.
Eind goed al goed, om 21.00 zijn we in Lunteren waar een warm welkom ons weer wacht en we de avond gezellig doorbrengen met de kinderen.