Limesroute, dag 7 - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Limesroute, dag 7 - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Limesroute, dag 7

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

25 Mei 2013 | Duitsland, Günzenhausen

Na heerlijke broodjes en vieze koffie vertrekken we uit het vriendelijke hotel alexander. Een absolute aanrader. Het is fris maar helder en het lijt erop dat we de dag droog doorkomen. We vinden het landschap allebei eigenlijk wat leuker dan langs de rivieren. Het glooit wat meer, leuke dorpjes, hooilucht, koetjes en traktoren. We hebben ook wat flinke klimmen erbij maar niet meer dan 9 procent en ik herinner me vorig jaar weer! We deinken koffie in Bettwar, 10 km voor Rothenburg ob de Tauber. Ht is koud, als we daarna weer op de fiets stappen. In Rothenburg (supertoeristisch maar o zo mooi plaatsje) bezoeken we nog even de Weihnachtsladen waar ze ook Steiffbeertjes verkopen. Ja, we zijn hier eerder geweest! Het Steiffbeertje dat eigenlijk met mij meewil is te duur, 180 euro. Maar zijn kleine broertje is ook leuk en past op mijn bekerhouder op de fiets dus hij wordt het! We fietsen door naar Leutershausen waar we in een geweldig etablissement terechtkomen voor een soepje. De vrolijke vrouw van dik 50 plus met knalblauw haar heeft de toiletten versierd met foto's van halfblote mannen. E ja, op het herentoilet hangen de dames. Maar de foto's op het damestoilet hadden beter ook daar kunnen hangen want die komen echt wel uit een gay-magazine. Origineel is het wel!
We kletsen nog wat met de waard over de voetbalwedstrijd van vanavond (Dortmund -Bayern München) en vervolgen onze weg. We genieten van het landschap en alle geuren. De lucht is soms zelfs blauw maar dan moet je 1 kant uitkijken want uit alle andere richtingen komen regenluchten opzetten.
We hebben hetplan om te overnachtenin het vestingstadje Ornbau maar dit blijkt nog een echt vestingstadje te zijn, er is geen wifi! Nou, haha, dan fietsen wij nog wel 13 kilometer verder naar Gunzenhausen. In de plaatselijke megasupermarkt scoren we een wijntje, kaas en brood. In hotel Engel krijg ik sleutels mee van de leegstaande kamers zodat ik er eentje kan uitzoeken die ons bevalt. Het wordt die met het balkon! Alle kamers hebben trouwens ook een keukentje. We genieten vanons aperitiefje op het balkon en gaan dan gauw naar binnen, de warmte in.
Al met al een leuke, mooie en inspannende dag.

• 25 Mei 2013 - 21:54

Ma:

Ik ben maar druk met mijn tablet, hou al jullie berichten in de gaten! Fijn, dat het een prettige rit was vandaag hoeveel km.s nog? Ij hebt je beertje, wij onze schootkat. We kijken voetbal, net als jullie denk ik.goeie reis verder en mooi weer. Kus, en welterusten!

• 25 Mei 2013 - 23:04

Thea Klinkenberg:

Hey sportievelingen!!

Wederom heel sportief en prachtig natuurlijk om fietsend zoveel te zien!
    Laat die gouden bol ook nog even zijn best doen!!

Groetjes en geniet nog goed!