Limesroute, dag 6 - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Limesroute, dag 6 - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Limesroute, dag 6

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

24 Mei 2013 | Duitsland, Bad Mergentheim

We kunnen uitslapen want onze fiets is pas om tien uur klaar, op zijn vroegst. Gisteren heerlijk gegeten in een biologisch restaurantje. Onze Goldenen Ochse serveert een super ontbijt en wij lopen daana rustig naar het RadStation. De meneer heeft onze fiets nog in de kettingen hangen en zegt nog wel een uur nodig te hebben. Mh. Dat is nou jammer. We lopen wat doelloos rond in het centrum, drinken nog een kopje koffie en proberen het dan nog maar eens. Nu meer geluk maar inmiddels is het al half twaalf en voordat we Aschaffenburg uit zijn zijn we weer een kwartier verder. We rijden veel door weilanden. Ik heb me vannacht gerealiseerd dat we nog een heel eind moeten en heb vandaag eigenlijk niet zo heel veel zin. Het zadel is ook harder dan andere dagen! Peter heeft ook een beetje hetzelfde gevoel. Ik denk dat het komt omdat we zo laat gestart zijn.
Het is fris, we houden de gang er maar in. In Miltenbrg drinken we koffie. Leuk plaatsje, gezellig plein en veel vakwerkhuizen. We zien geen toeristen tot we het dorp uitrijden, daar staan allemaal groepen rond een bijzonder huisje. Hilarisch. Ik denk dat het het oude Rathaus is. Bij Miltenberg verlaten we de Mainz en gaan richting Tauber. De weg klimt gestaag en het wordt kouder, we blazen zelfs wolkjes. In Hardheim drinken we nog wat in een cade waar 4 kerels zitten te kaarten, eentje zit er knetterhard te schelden omdat zijn partner (ach zo'n lief oud kereltje) verzaakt. Een ander zegt dat God hem wel zal vergeven. Het mooie kleine meisje achter de bar hoort hier eigenlijk niet thuis maar lijkt zich in haar lot geschikt te hebben.
Wij ook, we moeten nog 40 km, waarvan nog een aardig stukje klimmen. Niks vergeleken met vorig jaar, maar toch.
De verdiende afdaling is heerlijk, vooral nu de remmen het weer goed doen. Een paar dagen geleden belandden we nog in het gras omdat we de bocht niet redden, nu gaan ze vlekkeloos.
Om half zeven zijn we in Bad Mergentheim waar we in hotel Alexander terechtkomen, allervriendelijkste Grieken. Ze zijn druk met de aanbouw van een groot stuk hotel. We douchen en gaan lekker in het restaurant zitten, flink druk daar. Het eten is geweldig!

• 24 Mei 2013 - 21:23

De Bouwmannetjes:

Beetje uit het gebruikelijke ritme vandaag, maar toch weer een heel eind verder gekomen! Goed hoor! De Sirtaki zal wel niets meer worden haha, maar een ouzo'tje helpt vast wel tegen zadelpijn! Veel succes weer morgen (Volgens mij hebben jullie morgen een zonnetje)!

• 24 Mei 2013 - 22:21

Daan Keizer:

Ha Peter en Marjan,

Leuk hoor die verslagen van jullie avontuur.
    Ik geniet telkens weer van je schrijfstijl Marjan, vooral de leuke details die jou bij blijven.
    Een heel goede reis gewenst en geniet ervan!
    Ik blijf lezen en misschien zelfs nog eens reageren haha.

Groeten, Daan.

• 24 Mei 2013 - 23:21

Broer:

Fijn dat de fiets weer goed is en dat weer.... Ach, na regen komt zonneschijn! Succes!

• 25 Mei 2013 - 19:07

Peter En Marjan Ten Hoor-van Der Wulp:

Ha Daan! Leuk dat je ons volgt! Groetjes thuis van ons!