Limesroute dag 5 - Reisverslag uit Aschaffenburg, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Limesroute dag 5 - Reisverslag uit Aschaffenburg, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Limesroute dag 5

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

23 Mei 2013 | Duitsland, Aschaffenburg

Vandaag ziet het er wat grauw uit in Mainz, maar ik denk verder in Duitsland ook! Eerst maar lekker ontbijten, je kunt hier zelf je eitjes koken, hangt ze gewoon in een eenpersoons soort thee-ei in het al kokende water! Superhandig. Ik heb te laat in de gaten dat ik nog allemaal bagger onder mijn schoenen heb, dat is niks voor mij. De mevrouw van de ontbijtzaal veegt het met een vriendelijke knipoog weg, gelukkig. Wij pakken ons goed in en gaan op pad. Jammergenoeg leg ik het fietsslot niet goed waardoor de ketting erafloopt en we meteen allebei smeer aan onze handen krijgen. Gelukkig heb ik zo'n klein handig zeepflesje bij de hand! Maar inmiddels heb ik wel twee punten!
Goed. De regen in. En het is koud. Volgens internet een graad of 9 maar een gevoelstemperatuur van 6 graden en dat klopt wel. (Zeker op de fiets met onze snelheid, danwordt het wel min vier!) Goede kleding is veel waard want wij hebben het niet koud.
We rijden er eerst maar eens 44 km vanaf. Langs weilanden. Mainz-oever, door dorpen. Nergens wat te beleven, geen toerist te zien. Soms komt er een vuilniszak op wielen aan maar dat blijkt dan toch weer een fietser te zijn. Het is erg. De campings zijn leeg, de terrassen zijn leeg, geen wandelaars op de paden behalve hondenwandelaars. En dan nog bijzonder, we zien mensen met een hond met het voorlijf in een karretje want hij heeft geen voorpootjes meer ach ach en 30 km verderop zien we mensen met een hond met het achterlijf in een karretje. Hij heeft nog wel achterpootjes maar die doen het niet meer zo goed...
We ruiken natte vuurtjes en hebben ernstig medelijden met het groepje kinderen op schoolreis, ze staren troosteloos naar de Mainz, er zal ze vast wat interessants worden verteld...
We drinken koffie ergens onder Frankfurt en duiken de regen weer in, op naar Hainstad waar we een soepje willen halen maar het is Mittagspauze. We mogen wel even in de hal zitten en krijgen een kopje thee. Peter vraagt of we eerder zullen stoppen maar wat mij betreft kunnen we nog wel even door, het plan was Aschaffenburg en laten we dat maar aanhouden.
We zijn koud als we op de fiets stappen maar we weten inmiddels dat dat na een kwartier wel overgaat. Op dit moment van de dag , in deze weersomstandigheden, is de omgeving niet meer zo interessant en gaat het meer om de kilometers.
Aschaffenburg. Het einddoel nadert. Echter, de remmen doen eigenlijk niet meer zoveel en als we ook nog een bobbel in de voorband krigen ziet peter niet meer zitten dat wij Aschaffenburg op de fiets halen, we zullen wel moet lopen!
Ik ben wat hoopvoller ingesteld (lui eigenlijk) en denk wel dat we het halen. Peter laat wat lucht uit de voorband lopen en we fietsen langzaam. Bij navraag aan inwoners krigen wij te horen dat er in A. geen fietsenwinkel is hoewel het wel in ons boekje staat. Bij Tourist Information horen wij gelukkig een ander verhaal. Zowaar nog vlakbij het hotel ook. we hebben wel gluk met de openingsdagen. De aardige eigenaar wil vanavond nog onze fiets maken. Gelukkig. Peter had het hotel tijdens onze pauze gelukkig al gereserveerd en het ligt vlakbij de fietsreparateur. (MvG uit V: onze tweede vraag is altijd of er wifi is.......onze eerste vraag of er een Zimmer frei ist! Haha!
Zum goldenen Ochsen. Gelukkig goede radiatoren!
En nu gaan we eten! Vandaag weer 100 km gefietst.
Xxxx
O ja: dit slechte weer heeft ook voordelen want de fietspaden zijn erg rustig en de hotels niet volgeboekt!

• 23 Mei 2013 - 22:38

Marjan :

Hoi Marjan en Peter,
    Zo petje af voor jullie met dit weer, zeg.
    Ik zit hier te snotteren bij de kachel, voelt als herfst....
    Ik hoop dat het weer toch nog wat beter wordt voor jullie, fietsen doen jullie toch al als de brandweer, maar beetje zon maakt het natuurlijk wel leuker.
    Mocht je nog niet slapen, weltrusten!
    Toch wel... die vraag... ha ha ha... geintje,
    Groetjes M uit E...

• 24 Mei 2013 - 06:17

Caroline:

Marjan, ik neem aan dat je ergens handschoenen op de kop hebt weten te tikken? Gisteravond meldden ze hier in Nederland doodleuk dat er in het oosten van het land op uitgebreide schaal nachtvorst zou voorkomen. Klaas-Jan zie ik op de foto's steeds dik ingepakt in zeilkleding, jullie reizen ook rond als winterpakketjes. Gelukkig komen jullie aardife mensen tegen en warme hotels. Wat zullen jullie blij zijn dat je niet met de tent bent!

• 24 Mei 2013 - 10:11

Janny:

Iedere morgen ben ik druk met het bekijken van jullie verhalen en die van de zeemannen houden jullie een wedstrijd je wie het meeste kou heeft geleden? Maar toch wel een heel avontuur en verder wensen we jullie zon en veel plezier! Zijn jullie alweer op pad? Dag!

• 24 Mei 2013 - 10:43

Renke:

Je moet er wat voor over hebben...op de fiets naar Oostenrijk!
    Het is crisis, met de auto is te duur. In de Alpen sneeuwt het met plaatselijk een 5 meter...hebben jullie wel winterbanden?
    Doe je best nog even! Jullie zijn d'r bijna

• 24 Mei 2013 - 11:40

Ard:

Ik ben zo'n gevoel dat het vanaf vandaag toch een zonnetje gaat worden voor jullie! Vanochtend om half 8 begon de loodgieter te boren in het beton in de vloer van de badkamer! Ik denk dat meteen ook iedereen daar was wakker was, wat een herrie zeg, haha! Volgens mij liggen jullie qua kilometers toch heel netjes op schema! Ga zo door en vergeet niet in Oostenrijk af te stappen ;-)

• 24 Mei 2013 - 15:58

Ma Wassink:

Leuk om te lezen die reisverhalen.
    Jullie zijn al over de helft?
    Dan wordt het vast beter weer.
    Nog veel fietskracht en plezier.

• 24 Mei 2013 - 20:26

Marjan:

Wat leuk alle reacties! Geeft ons weer vleugeltjes!