Limesroute dag 9 - Reisverslag uit Dietfurt, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Limesroute dag 9 - Reisverslag uit Dietfurt, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Limesroute dag 9

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

27 Mei 2013 | Duitsland, Dietfurt

We worden wakker van de regen op ons schuine dakje. We wachten eerst maar tot onze medebewoner klaar is in de badkamer en staan dan op. Als we om kwart voor tien wegrijden is het droog maar daar is ook alles mee gezegd. O nee, het is vijf graden warmer dan gisteren! Voor de plaatselijke inwoners nog koud genoeg om met winterjassen en handschoenen aan te rijden.
We hebben wel wind in de rug en dat fietst fijn. De omgeving is zo mooi, het is jammer dat de zon niet schijnt want dan zou het hier helemaal geweldig zijn. Het Altmühltahl, een groot natuurpark! We drinken koffie in Dollnstein bij de plaatselijke bakker, waar een in zomers wit meisje ons bedient. Zij maakt de zomer zelf. We kletsen nog wat met een paar fietstende zwitsers die we direkt al herkenden door hun Gruetzi miteinand! Eichstatt is ook bijzonder, een bezoek waard. Vandaag denken de toeristen daar anders over. We krijgen nu toch wel een bui over ons heen en het is fris genoeg maar een wereld van verschil met gisteren. In Kipfenberg eten we pannekoekensoep (geen andere optie want het is twee uur geweest en dan gaat de keuken dicht). Pannekoekensoep, nog nooit gegeten. Het smaakt ook naar pannenkoeken, hoe verrassend. Daarna gaan we door naar Dietfurt. Ondanks het weer genieten we van de omgeving, heuvelachtig, mooi riviertje, fris groen. Het verbaast ons dat we geen wild zien. Ja, een dode slang en een dood martertje op wegen waar haast niemand komt. Dat vind ik dan zo jammer, dat zo'n beest dan precies nogeens het verkeerde moment kiest om over te steken.
We zien vandaag vrij veel fietsers, dik ingepakt. Ik heb trouwens zowel mijn regenjack als mijn windjack aan.
In Dietfurt vragen we in hotel Post of er nog een kamer is. Nog eentje, de rest is afgehuurd door De Jong uit Nederland!
Nu liggen onze spullen weer te drogen op de verwarming en gaan wij het stadje in. We hebben vandaag al met al toch 100 km gefietst en hoeven er morgen nog maar 60 naar Regensburg.

• 27 Mei 2013 - 19:48

Ma Wassink:

we hebben vandaag ook gefietst, de helft minder dan jullie,
    ons petje af toch nog even doortrappen.
    Zet hem op.
    ma wassink.

• 27 Mei 2013 - 21:48

Marjan Te A:

He, dat was weer leuk, paar dagen verslagen gelezen. Maar wat een weer, oef.
    Hebben jullie geen hoge bergen te gaan, krijgen jullie een koude front als uitdaging!
    Maar ja, opgeven is geen optie, dus gewoon volhouden, toppers!
    Ik mag toch hopen dat het weer beetje omslaat voor jullie.
    En dan.... de uitsmijter van de dag... (leuke woordspeling), pannekoekensoep??????
    Was het niet gewoon beslag wat ze nog moesten bakken, keuken dicht, geen zin meer, we zetten die gekke Ollanders gewoon een soepie voor.... echt nog nooit van gehoord... ha ha ha ha ha.....
    Toevallig, heel toevallig heb ik gisteren met Niek pannekoeken gebakken, lijkt me gebakken toch iets smakelijker!! maar goed, als je honger hebt, smaakt eigenlijk alles.
    Moest eerlijk gezegd even googlen wat een Steiff beertje was, een dure merken teddy beer van Steiff, de moeder aller beren... snap dat je die moest hebben.
    Slaap lekker en veel succes met de komende fietsdagen,
    hou vol en have fun, xxxx Marjan

• 27 Mei 2013 - 21:54

Caren :

Chapeau doe ik jullie niet na wat een prestatie hopelijk krijgen jullie ook nog eens de zon te zien en een beetje warmte is ook niet gek voor je spieren maar bikkels als jullie zijn maakt dat voor jullie niet zo veel uit .vind wel leuk om jullei zo iedere dag te volgen geniet nog en tot het volgende verslag .groetjes caren

• 28 Mei 2013 - 07:42

Marjan:

Wat leuk weer julllie reacties, gezellig dat wij gevolgd worden! Wij maken ons nu op boor de laatste fietsdag! Het SCHIJNT 21 graden te worden.

• 28 Mei 2013 - 15:39

Katinka:

Zijn jullie de weg naar regensburg kwijt? Volgens mijn maps zijn jullie er langs gefietst! Goede thuisreis!