Limesroute, dag 8 - Reisverslag uit Treuchtlingen, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Limesroute, dag 8 - Reisverslag uit Treuchtlingen, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Limesroute, dag 8

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

26 Mei 2013 | Duitsland, Treuchtlingen

As we wakker worden regent het, zoals verwacht. De vriendelijke mevrouw van hotel Engel heeft een lekker ontbijtje klaargezet. We zijn haar enige gasten, het is een slecht seizoen ook voor haar. De plaatselijke pizzeria waar we gisteravond hebben gegeten had het dan nog redelijk druk. We hebben in elk geval een uurtje of 10 geslapen dus we besluiten om de regen maar te trotseren. We merken direkt dat het wel erg koud is. Het regent vrij hard en we krijgen een aantal pittige bergen. Eentje van 10 procent. Normaalgesproken krijg je het van klimmen wel warm maar zelfs dat is vandaag niet aan de orde. De afdalingen maken ons koud tot op het bot, hier helpt zelfs onze goede kleding niet meer. Al na 25 km stoppen we voor koffie maar we warmen er niet van op. As we weer op de fiets stappen en over klei-achtige paden moeten met gure wind en ijswater (het is net nog geen hagel maar begint er verdacht veel op te lijken) besluiten we om de handdoek in de ring te gooien. In Treuchtlingen vinden we een hotel/restaurant waar we gelukkig aan kamer kunnen krijgen. De vriendelijke -ja alweer, die duitsers zijn zo slecht nog niet - waard brengt ons naar de tweede verdieping, waar we achter een deur 3 slaapkamers tegenkomen met douche en toilet. Het is schoon, er zijn radiatoren om onze natte bende te drogen dus wij vinden het prima. En dat voor 35 euro. We nemen een warme douche en gaan naar beneden. Nu zitten we dus in het restaurant net een goulashsoep/aspergesoep op. Heerlijk binnen, lekker warm! Helaas dus maar 36 km gefietst vandaag. Het is nu 6 graden dus vanmorgen zal het ongveer 4 graden geweest zijn!

• 26 Mei 2013 - 15:01

Ard:

het zit ook niet mee zeg met dat weer! vandaag dus een rustig dagje voor jullie, misschien vinden de beentjes dat toch ook wel lekker! geniet ervan en zet'm op morgen!

• 26 Mei 2013 - 15:12

Caroline:

Ik benijd jullie niets. Groot gelijk dat je eerder bent gestopt. All met al liggen jullie redelijk op schema, dus dat kan best een keer. Hier voorspellen ze voor morgen redelijk weer. Ik hoop dat dat ook voor jullie geldt.

PS: ik heb vast een boekje gekocht met wat fietsroutes rond Gent. We zullen er maar van uit gaan dan begin augustus beter is dan de winter die jullie nu meemaken.

• 26 Mei 2013 - 16:34

Ma:

Vanmorgen kwam ik uit de kerk en dacht dat het nog niet zo koud was geweest en dus vlogen mijn gedachten meteen naar jullie en naar de zeemannen, morgen blijft het droog, matige wind en /18 graden, wens het jullie ook toe!! Sterkte , x pa en ma

• 26 Mei 2013 - 17:19

Delia:

Brrrrrrr ik leef met jullie mee.

• 26 Mei 2013 - 19:09

Elise:

Ik bewonder jullie. Weer en wind krijgen de Wulpen niet klein.Jullie houden de familie-eer hoog! Op naar de finish en de eeuwige roem!

• 26 Mei 2013 - 20:30

Katinka:

En ..genoten van de pauze?! Met alle extra kilometers die jullie gemaakt hebben lopen jullie vast nog op schema. Hopelijk duurt de reis nog even, want ik kijk elke dag uit naar het reisverslag. Morgen beter weer en hogere temperaturen toegewenst!