Limesroute dag2 - Reisverslag uit Dormagen, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Limesroute dag2 - Reisverslag uit Dormagen, Duitsland van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Limesroute dag2

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

20 Mei 2013 | Duitsland, Dormagen

Na onze gezellige avond in Xanten met Ton, Gwendolyn en Muriel worden wij vandaag om half acht wakker en maken ons op voor onze tweede fietsdag. Een blik uit het raam vertelt al direkt dat het geen mooi weer zal worden maar het is in elk geval nog droog. We doen onze benen maar aan want het is ook vrij fris, graadje of 11. Tot Millingen (ongeveer drie kwartier later) blijft het droog maar dan moeten we eraan geloven. We wisselen onze windjacks voor regenjacks. Ik heb mooie overschoenen, peter plastic zakken. Verschil moet er zijn. (Peter wilde ze niet) we doen de fietshelm over onze capuchon. Ziet er niet uit maar is wel lekker aan je oren.
De omgeving is niet bijster interessant. Wel veel lekkere snuifluchten van al die witte struiken, hoe heten ze ook alweer...., en van de seringen. Hoewel we gps op de ipad hebben en een routekaart bij de hand slagen wij er toch regelmatig in om verkeerd te rijden. De wegen en fietspaden zijn echt verschrikkelijk slecht, dat is geen feest voor de billenbotten!
In Oestrum komen we het eerste gelag tegen waar we koffie kunnen drinken. Inmiddels hebben we er al 45 km opzitten maar zijn nog geen koffiehuis tegengekomen. Ik word beloond met de meest smerige cappuccino EVER. Een of andere dikke schuimmassa tot op de bodem. Peter lacht mij uit boven zijn zwarte koffie. Ik neem er maar een cola bij om het weg te spoelen. De plaatselijke drinkebroers hangen gezellig aan de bar en zwaaien ons vrolijk uit op de stoep van het restaurant als wij weer verdergaan. Ruim voor Neuss eten we een hapje in Gasthaus Peters, waar zich op dat moment ook allemaal blaasorkesten verzamelen voor een biertje. Het is een hele happening, met Pinksteren.
Daarna volgt het laatste stuk. We letten niet op, smokkelen, rijden om, rijden nogeens om en besluiten uiteindelijk om in Dormagen te overnachten want er is een enorme bui op komst. Wij regelen het hotel en de bui druipt af. Gelukkig mag onze fiets binnenstaan en bij gebrek aan een schuur wordt dat de ontbijtzaal. De mevrouw van de ontvangst en haar hondje zijn aardig, hoewel het beest wel met mijn voeten wil spelen en dat is ietwat lastig met de bagage in mijn handen. We douchen, eten in het plaatselijke, sfeervollle lokaal en zouden het gered kunnen hebben om om half negen in bed te liggen, ware het niet dat de fietskaart nog in het restaurant ligt. Arme peter hij heeft zich opgeofferd en is nu op de terugweg naar het restaurant.
20.45 moet hij alsnog kunnen redden en ik weet heel zeker dat hij dan om 20.46 slaapt!

• 20 Mei 2013 - 21:03

De Bouwmannetjes:

Het is gelukt!!! Leuk hoor weer om jullie dagelijkse ervaringen te lezen! Slaap lekker en een droge dag voor morgen gewenst!!

• 20 Mei 2013 - 21:19

Antoine En Shaonu:

Jullie maken al weer het nodige mee zo te lezen. Respect Marian dat je aan het einde vd dag nog energie hebt om een verslagje te maken. Wensen jullie een mooie tocht met nog mooier weer.

• 20 Mei 2013 - 21:25

Marjan:

Jaaah wij liggen nu gezellg samen in te storten in een low-budget hotel met zalig bed!

• 20 Mei 2013 - 22:11

Willem And Dita:

Leuk om weer mee te reizen. Had toch wel verwacht dat er betere fietspaden zouden zijn in duitsland. Hopelijk wordt dat beter, ook voor de bilbotjes. Have fun!!!!!

• 21 Mei 2013 - 15:51

Katrol:

Hopelijk hebben jUllie het vAndaag droger dan wij!

• 21 Mei 2013 - 18:07

Caroline:

Op mijn scherm zie ik bij jullie verhaal een plaatje van een Duits uitziend gebouw --- in de sneeuw! Dat is hoop ik geen foto van jullie?

• 21 Mei 2013 - 20:40

Klaas-Jan:

He zussie en zwager!
    We hebben weer even internet dus gelijk op jullie blog gedoken. Begrijp ik ged dat je die hond geschopt hebt? Tssss.... Succes en hou t droog!