Grein - Reisverslag uit Grein, Oostenrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Grein - Reisverslag uit Grein, Oostenrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Grein

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

31 Mei 2017 | Oostenrijk, Grein

Na een nacht met flinke onweersbuien vertrokken we om 08.45. Een beetje laat en dat kwam deels doordat we pas vanaf half acht konden ontbijten en deels omdat peter nog wat moest overleggen met Ard. We hadden in elk geval heerlijk geslapen. Peter is gisteravond in het hotel nog op zoek gegaan naar een laken, 1 bed was niet opgemaakt, en een extra kussen voor mij want er lagen van die flutjes! Peter heeft geen laken kunnen vinden maar wel een schone dekbedhoes en die heeft hij dan maar als laken gebruikt. Peter heeft in elk geval iedere kast in het hotel opengetrokken!
We fietsten richting Linz en haalden af en toe wat fietsers in en zij ons dan weer. De route was weer mooi, nu voornamelijk langs de Donau en aan de andere kant weer mooie bloemenvelden. Er is ook op veel plaatsen gehooid en dat ruikt altijd lekker.
Veel zwanen en veel jonge zwanen.
We fietsten door tot Ottensheim waar we met een draaidraadpont naar de overkant gingen. Altijd leuk. Nu weer aan de andere kant van de Donau. Lange trajecten langs het kanaal maar af en toe ook verfrissende wegen door een beetje bos. We gaan geen dorpscentra in maar het ziet er allemaal wel gemoedelijk uit, gekleurde gevels en zonovergoten. Na 30 km stoppen we voor koffie. Lekker. Met een glaasje water erbij.
De lucht is trouwens wel dreigend.
Daarna fietsen we door tot ongeveer 60 km en na de lunch moetenwe er dan nog ongeveer 40.
Het gaat lekker, maar ik zal niet ontkennen dat het pittig is. Het is een serieuze fietstocht!
Ik dacht vannacht, als ik last van het zadel heb, zal het zadel ook wel last van mij hebben......