Dag 2 - Reisverslag uit Jalhay, België van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Jalhay, België van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: PeterenMarjan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

21 Mei 2012 | België, Jalhay

Het plan was om niet in het hotel te ontbijten maar eerst een uurtje te fietsen. In het golden tulip hotel zat het ontbijt echter bij de prijs in dus hebben wij er toch maar gebruik van gemaakt. We blijven Hollanders. Het weer was goed en we zaten al gauw op de drukke en ongezellige weg naar Lanaken. Veel verkeer, je kon elkaar niet verstaan. En als je vindt dat er in Nederland veel te koop staat: langs deze weg staat praktisch alles te koop. En als het niet te koop staat ziet het er onbewoond uit door luiken en lamellen. Het duurde lang voordat we een koffietentje tegenkwamen maar uiteindelijk reden we praktisch de voordeur van een bakkerij binnen waar je ook koffie kon drinken. We hadden al een leuk stukje gefietst en nadat we koffie hadden gedronken werden we al gauw getrakteerd op een lekke achterband. Daar hebben wij een ongelooflijk patent op, gebeurde ons met de caravan ook elke reis. Maar nu was de oorzaak in elk geval heel erg duidelijk, er zat een knoert van een spijker in de band. Peter ging zonder morren. Ik moest mijzelf even toespreken want ik heb een gruwelijke hekel aan spullen die niet functioneren en die oponthoud veroorzaken. Gang is alles!
Peter had het in een minuut of twintig voor elkaar, heel knap. Daarna ging onze reis weer verder, over mooie rustige landwegen met weer de heerlijke geuren van de vlier en de mest. Bij Warsage kreeg we een deviation. Omdat wij met onze fiets best om de borden heen konden besloten we dat de deviation niet op ons van toepassing was. Het enige wat ons tegen kon houden zou het ontbreken van een brug zijn, grapte ik naar Peter. Wij kwamen bij de reden van de omlegging: de brug over een watertje ontbrak, werd opnieuw aangelegd.....
Een vriendelijke wegwerker heeftons geholpen om de fiets over het water te brengen via een aangelegd noodpad.
Daarna kregen we weer een bordje dat we om moesten rijden. Dat hebben we gedaan en als straf voor onze ongehoorzaamheid kregen we een kilometerslange helling te beklimmen. Dat was de eerste flinke. Daarna bleef het aan de gang met dat geklim, in totaal hebben we 847 meter geklommen.
Onderweg zijn we al twee routefietsers tegengekomen, een man alleen en twee mannen samen maar die geef ik niet veel kans want zij kwamen uit Genk en waren nu al heel erg aan het klagen.
In Jalhay, nog we kilometer of tien voor Spa, hebben we een colaatje gekocht bij een benzinepomp bij ee oud echtpaartje en gevraagd waar we konden overnachten en eten . Zij verwezen ons naar een hotelletje La Cremaillere met kamertjes die van buiten toegankelijk zijn, heel gezellig, en we kunnen hier eten dus hoeven niet meer weg. De eigenaars zijn erg vriendelijk en er is ook een aardig stel uit Engeland. (auto)
In elk geval zit het er vandaag qua fietsen op voor ons. Ondanks alle bergen hebben we toch 104 kilometer gefietst. Totaal dus 237 kilometer.
Foto's plaatsen lukt niet want ik heb de goede Adobe versie niet en hij wil hem ook niet downloaden. Maybe later. Nu gaan wij lekker eten en dan diep slapen!
Bedankt voor jullie reacties, erg leuk.
Hopelijk heeft het hotel waar we morgen heengaan ook internet maar we hebben nog geen idee waar we terechtkomen.

• 21 Mei 2012 - 17:19

Caroline:

Knap hoor. De (eerste) lekke band en dan toch ook zoveel meters klimmen en km rijden. Nog steeds de wind in de rug? Slaap lekker vannacht.

• 21 Mei 2012 - 18:20

Elise:

Ben benieuwd wat jullie gegeten hebben. Jullie menukaart is niet erg vegetarisch. Weltrusten!

• 21 Mei 2012 - 19:40

Gwen:

Leuk om jullie te volgen zo! Goed van jullie hoor, maar nu komen de bergjes! Veel succes morgen weer en voor straks.....welterusten!

• 21 Mei 2012 - 21:23

Klaas-Jan:

hmm pas maar op dat het aardige oude echtpaar jullie niet opeet vannacht.... goed gevulde hollanders smaken immers best! Nog 1263 te gaan! Bruggen of geen bruggen! Dpprtrappen en veel plezier!

• 22 Mei 2012 - 13:31

Janharm:

super leuk die reisverslagen.ik blijf jullie volgens.veel succes.techn.onderzoek alles ok,behalve scheurtje in rib.(heb ik al bijna 3/4 jaar)

• 22 Mei 2012 - 18:41

Ma:

Bente was hier en nu kanik jullie verhalen weer volgen, hoera, met poes alles prima, ik was vanmiddag bij oma, ze vroeg meteen naar jullie. Ze vond het fijn zei ze en ik hebbeloofd nog wel eenkeer te komen. We vokgen jullie verhalen heel graag,n