Gyor - Reisverslag uit Győr, Hongarije van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Gyor - Reisverslag uit Győr, Hongarije van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Gyor

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

03 Juni 2017 | Hongarije, Győr

Een afschuwelijke nacht voor mij in pension Maria. Bijzonder slecht geslapen, veel te warm. Peter had er geen last van.
Om half acht ontbijt, eigengemaakte morillenjam van oma. Erg lekker.
Het was aangenaam fris toen wij vertrokken en dat maakte het stuk dijk van 18 km een stuk minder erg dan gisteren aan het einde van de middag. Mooi natuurgebied. Er sprong ook nog een prachtige, glanzend bruine ree voor ons de dijk over. Na 18 km einde dijk. Vervolgens naar Bratislava. Wel leuk traject tot er weer zo'n vreselijke dijk van 700km volgt. Dit keer was het een dijk waar veel gesport werd, fietsen maar vooral skeeleren. Dat was dan wel weer leuk maar de felle zon begon ons goed op ons sodemieter te zitten. Na bratislava kwamen we weinig tegen voor koffie of thee. Peter heeft onderweg een keer heel lekkere apfelschorle gehad en ik echt koude koffie met echt koude melk. Maar, het was lekker.
Daarna langzaamaan richting gyor. Eigenlijk teveel van het goede, vooral bij 32 graden. De meesten weten wel dat ik niet zo'n zonliefhebber ben als Peter. Tel daarbij het aantal klappen op dat ik achterop de tandem moet opvangen door alle boomstronken die onder de fietspaden doorlopen plus nog de melding van Peter dat het best makkelijk gaat....
Bij een tussenstop op de traptreden van een kerkje hadden we mooi uitzicht op 2 ooievaars in hun hoge nest. Toen we later nogeens stopten zat er eentje met een jong in het nest, we zagen net zijn pluizige kop.
Lange wegen, er kwam geen einde aan. Onderweg trok peter per ongeluk het kabeltje van zijn telefoon kapot en toen we in györ waren hebben we eerst nog gekeken of er een winkel te vinden was maar alles was al dicht. We vonden wel een hotel met een aardige dame achter de receptie, peter mocht haar oplader lenen.
De avond in györ maakte veel goed, we zaten op een gezellig terras midden in het dorp, bij het dorpsplein. En met een paar muzikanten die het er nog gezelliger maakten.
En ook nog eens heel lekker gegeten.

• 03 Juni 2017 - 23:04

Caroline:

Ik vind je wel dapper dat je dan toch ook nog een verslag schrijft. We leven mee. Morgen misschien toch even wat rustiger aan doen? In elk geval hoop ik dat je start met een goede nacht slaap.

• 04 Juni 2017 - 17:29

Ma:

Nog 1 dag??? Het zal wel voldoening geven als jullie klaar zijn, het lijkt mij toe, dat het een hele opgave is geweest. Gelukkig zal de 2e helft van de vakantie echt vakantie zijn!!!. Hier alles prima, prachtig weer. We zijn naar beelden aan zee geweest, heel mooi en ook een prachtig uitzicht op zee. Caroline brengt me vanavond terug, want het zal morgen wel heel druk op de weg zijn, is ze onderhand de halve dag aan het rijden. Lijkt me geen goed idee. Nog een heel goede rit morgen en we horen het wel weer!!!

• 04 Juni 2017 - 21:21

Marjan:

Leuk he zo n weekend den haag. Wij gaan morgen voor de eindstreep en dan heerlijk relaxen op de berg....