Hollenburg - Reisverslag uit Hollenburg, Oostenrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Hollenburg - Reisverslag uit Hollenburg, Oostenrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Hollenburg

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

01 Juni 2017 | Oostenrijk, Hollenburg

Zeeeeeeer goed geslapen in Greins, hele nacht lekker het grote raam opengehad zonder last van lawaai. Onze dag begon met de overtocht met zo'n leuk houten bootje, daarna langs de rechter oever van de Donau. Langs het pad veel bomen en nog aangenaam fris. Op de een of andere manier viel het wel een beetje tegen, het ging zwaar. We hadden dan ook tegenwind.
En........een band die steeds zachter werd
We stopten om te kijken en inderdaad, band lek.
Er fietsten al een hele tijd twee mensen achter ons, vader en dochter en pa ging ons helpen de band verwisselen. Hij ded het snel, dochter zei dat hij goed was. Ze blven daarna achter ons rijden tot Ybbs en keerden toen weer husawaarts naar Amstetten. Erg vriendelijk.
Daarna ontmoetten wij een jong frans stel op een tandem, van bamboe. Zij kwamen uit Istanbul en we hebben even gepraat en foto's gemaakt. een duitser stopte nog, hij wilde wel een foto van ons allemaal maken want hij zocht even een excuus om van zijn zadel te komen.
Daarna weer verder. Prachtig klooster bij Melk. Niet bezocht, alleen zien liggen. We maakten plannen voor de lunch over 10 km maar moest nog even wat beklimmen van 5,2 procent. In de hete zon.
Boven aangekomen hoord we een gluid. Kijken, geen tassen tussen de velgen. Het geluid werd harder. Weer kijkenmaar we zagen niks. Verder. KNAL! Klapband.
Gatverdarrie! We hebben weer de bagage van de fiets gehaald. fiets ondersteboven gezet en band geplakt. Ik presteerde het om even snel de rem de slopen maar gelukkig had peter hem weer snel gemaakt. Toen de band opgepompt was beleek dat de buitband een bult had, langs de velg. We durfden er miet meer op te fietsen en zijn gaan gaan lopen, 5 km naar Aggsbach. het eerstvolgende dorp. Langs een binnenarmpje van de Donau, we werden meteen helemaal lekgestoken maar.....ik had gelukkig deet antimug in het stuurtasje.
In Aggsbach, dorp van 5 man, een paardenkop en een restaurant, hebben we een taxi met aanhanger gebeld en zijn we vervoerd naar een fietsenwinkel in Krems, waar ze gelukkig tijd namen om een nieuwe binnen- en buitenband op de fiets te zetten.
Toen door naar traismauer, waar we zouden overnachten. Net voor Traismauer kwamen we in Holleburg een bordje tegen, Frühstückspension Fidelsberger. Daar was plaats, op dat moment waren wij de enige gasten. frau Elfriede Fidelsbergwr gaf een heerlijk flesje fris water met kruiden mee naar boven en raadde ons een restaurantje aan met een fijn terras, uitzicht op de Donau. daar hebben we heerlijk gezeten en gegeten. Daarna 3 x dit verhaal getypt

• 01 Juni 2017 - 21:22

Bente:

Gaat het bericht niet verder? Na je klapband?

• 02 Juni 2017 - 10:06

Ma:

En nu? Renke vertelde, dat jullie lopend en met een taxi verder. Zijn gegaan? Avontuur genoeg!! Sterkte en succes gewenst en vooral een prettige reis verder.