Dag 13 - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: PeterenMarjan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

01 Juni 2012 | Frankrijk, Avignon

Vanmorgen aan het ontbijt gezeten met Nederlanders die met de auto op weg waren naar zuid Frankrijk, was wel even gezellig. Daarna.......begonnen direct onze laatste klimmen, 5 kilometer 5% en 2 kilometer 5%. Het was nog niet zo heet hoewel je al wel kon voelen dat het een snikhete dag zou worden. De eerste berg zijn wij zomaar pardoes opgereden. De tweede berg kwam er direct achteraan en daar moest ik even van het zadel af hoor, het zweet drupte van onze neus op het frame van de fiets. Maar boven ware wij! Alle serieuze bergen lagen achter ons. Dat was een heel fijn gevoel maar ook wel raar, was er nu nog wel een doel? Tot nu toe was elke bocht spannend omdat je niet echt wist wat er op de loer lag....
Om af te kicken gingen we nog even bij een oude ruïne kijken. Dat was zo steil naar beneden dat we terug naar boven af moesten stappen! Er volgde een heerlijke afdaling en toen werden ineens de bergen en hun hellingen verruild voor ee sterke wind! Dat was even andere koek! We hadden hem gelukkig niet tegen maar vaak ook.niet helemaal voor. Het landschap trakteerde ons op olijfbomen,, wijnranken, lavendel (nog niet helemaal in bloei) heerlijk ruikende gele brem en verder toch ook wel hete vlaktes met van die burg-achtige dorpjes. In een van die dorpjes hebben we een superlekkere salade gegeten en verse aardbeien. We kwamen nog twee Nederlandse mannen tegen onderweg die op de terugweg waren en al 1000 kilometer hadden gefietst en bij Mondragon (Tineke dat betekent mijn draak) nog een stel dat al vanaf april aan het fietsen was, tot augustus hebben ze nog de tijd!
Onderhand hadden we er vandaag wel genoeg van en we waren blij dat we in Avignon waren, hostel Bagatelle waar we verplicht een overnachting moeten betalen als we onze fiets hiervandaan op willen laten halen. Dan slapen we hier ook maar. 40 euro inclusief ontbijt. We zijn gewaarschuwd dat het vannacht luidruchtig kan zijn, we merken het wel . Of niet.
We hebben in elk geval een bed en een douche. Nu zitten we op het terras en dadelijk gaan we lekker Avignon in. Het is kwart voor zes en nog 31 graden.
Morgen gaan we vroeg weg want het wordt weer bloedheet!
Inmiddels zouden wij het als vogelverschrikkers goed doen op het land, we zijn verbrand ondanks alle zonnecreme maar hadden wel steeds een bril op dus dat ziet er niet uit. Verder bruine benen en armen tot op zekere hoogte en dan weer witte handen en voeten! En ik heb strohaar omdat ik met klimmen vaak mijn helm stiekum afdeed!
Liefs van bijna uitgefietste fietsers!

• 01 Juni 2012 - 15:56

Caroline:

En hebben jullie er nu 1500 km op zitten of komt er nog een staartje op vlak land?
    Mooie prestatie hoor. Jammer dat je geen foto's kunt downloaden; ik zou jullie zwart-wit tenue wel even willen zien!

• 01 Juni 2012 - 16:44

Bente:

Yes!!!!

• 01 Juni 2012 - 17:22

Dansen Jullie Ook ??:

Sur le pont d'Avignon (Op de brug van Avignon)
    On y danse, on y danse (daar danst men, daar danst men)
    Sur le pont d'Avignon (Op de brug van Avignon)
    On y danse tous en rond. (daar danst men in het rond)
    JH

• 01 Juni 2012 - 19:31

Ma Wassink:

dit is een applaus waard.

• 02 Juni 2012 - 03:51

Willem En Dita:

Wat een geweldige prestatie. Gauw alle witte plekken laten bijkleuren voordat jullie weer huiswaarts gaan,

• 02 Juni 2012 - 11:13

Aleid:

Nu niet te snel fietsen,Hoor. Want dan moet we straks de reisveslagen missen.
    En dat is niet leuk....
    Nog ff doorzetten!!!!

• 07 Juni 2012 - 18:49

Ton:

Niet te geloven en dat alleen maar op een fiets of heeft Peter een hulpmotor!!!!