Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Door: PeterenMarjan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

27 Mei 2012 | Frankrijk, Marnay

Wegens wifiloos gite en wifiloos restaurant in wifiloos dorp hebben we een dagje niets kunnen melden.
In het vreselijke kamertje van het campanile hotel hebben we waanzinnig goed geslapen, het bed was daar subliem. En het ontbijt ook! Dus zonder morren de prijs betaald, wat extra broodjes ingeladen (stiekum) en weer op sjouw. De eerste 35 km gingen super, wij raasden langs velden, wegen en dorpjes. Overal rust. Veel mogelijkheden waren er niet maar in Bainville aux Salles hebben we een heerlijke lunch gegeten. We bestelden 1portie warme geitenkaassalade op toast en 1 portie vers fruit en we kregen dat heel lief verdeeld over twee bordjes. Het was echt zo lekker! Deze lunch hadden we van mijn moeder, dat was in elk geval welbesteed! De route was wederom prachtig. Oude dorpjes, velden vol met rogge (haver?), heel ongelooflijk veel roofvogels en geen geluiden behalve het voortrazen van onze fiets, het fluiten van de vogels, de wind in onze oren en hier en daar een grasmaaier.
Helaas heb ik na de lunch de kaart iets verkeerd gelezen en dat leverde straf op, om op de route terug te komen moesten we een misselijke berg op van zeker 10% en wel een kilometer lang. In de hitte. En daarna kwamen nog de bergen die wij wel wisten, met Daarbij ook nog het argeloos in het boek geschreven stukje " diverse klimmen gedurende 16 kilometer". Onderweg heb ik gebeld om te reserveren in Corre maar het nummer van het hotel klopte niet en met het nummer van de gite was ook iets aan de hand maar de mevrouw die ik aan de telefoon had vroeg me om na een paar minuten terug te bellen, zij zou vragen of de gite vrij was. En dat was hij gelukkig. De eigenaresse was er nog niet maar een een andere vrouw kwam ons zeggen dat we ons vast konden installeren. Dat hebben we gedaan, leuk appartementje op eerste verdieping aan de boerderij gebouwd. Malle hond buiten en later nog een stokoude langharige dalmatiër of zo. Die hadden ze geerfd van opa die was overleden werd ons later verteld.
In de plaatselijke kroeg "chez Max" hebben we gevraagd of we wat konden eten en toen werden we naar een heerlijk plekje in de tuin geleid waar we lekker hebben zitten smullen. Daarna de mevrouw van de gite ontmoet en vervolgens van 2100 tot vanmorgen 0700 geslapen.
755 km totaal.

De tocht vandaag begon met drie amerongse bergjes en verliep daarna vrij vlak. Peter was goed in zijn element en zette de sokken er aardig in, we hebben de hele ochtend tussen de 27 en 30 km per uur gereden! Voor een groot deel gingen we over een jaagpad (vandaar) langs de Saône en dat was erg leuk, toch weer wat anders dan door de velden. Veel vissende mannen. Heel veel vissende mannen. Met enorme hengels en die lagen natuurlijk over het fietspad. Wij hebben toen maar een naastgelegen pad genomen. We kwamen nog nederlanders uit tegengestelde richting tegen , ze gaven ons een leuk adresje van een hotel in Saintes Maries de la Mer.
Inmiddels was het weer aardig heet en na vier uur fietsen in hoog tempo sloeg de man met de hamer bij mij flink toe. We hadden alleen koffiegedronken in Fresne en amper wat gegeten, hoe dom. Tijdens een broodstop hebben we geprobeerd om het hotel te bespreken in Marnay maar de mevrouw zei dat ze complet waren. Toen wij in Marnay aankwamen bleek het hotel niet eens open te zijn, heel vreemd. We hebben in het dorp navraag gedaan voor een ander logies maar helaas, er was niks en volgens een meneer maakten we alleen kans als we naar Besancon zouden gaan, drieentwintig kilometer verder!
Goede raad was duur. We fietsten stomweg een beetje in die richting en waren nog wat aan het nadenken toen wij plotseling een camping aan onze linkerhand zagen. Daar konden wij een mobillhome huren voor de nacht! En zelfs een paar koude biertjes kopen! Dus zitten wij nu heel gelukkig op de veranda van ons blokhutje en dadelijk lopen we Marnay in om een hapje te eten.
Km totaal 862 en morgen wil ik niet zo ver!!!!!

• 27 Mei 2012 - 16:34

T&T:

zo zo wat een klimmen zeg,
    jullie hebben voor nu een geod plekje en koud bier !
    zeg dat maar goed tegen Peter dat je morgen niet zo ver wilt,

• 27 Mei 2012 - 16:37

Gwen:

Goed dat jullie weer "boven water" zijn. Waar zouden we zijn zonder wifi!

862 km, poeh, dat doe ik liever met de auto jongens! Petje af hoor!

Eet smakelijk zo en slaap maar weer lekker vanavond! Xx Gwen

• 27 Mei 2012 - 16:43

Caroline :

Ik ben blij om te lezen dat jullie nu ook 100% genietmomenten hebben gehad. Want die begen, daar ben je natuurlijk we trots op en je wordt er erg sterk van, maar gewoon een beetje freewheelen is ook wel eens lekker.
    Veel plezier in jullie mobilhome en een goede reis morgen.

• 27 Mei 2012 - 16:54

Jh:

jullie zijn echte kanjers zeg.
    ik lees over de ervaringen enz. van marjan en hoe is het met peter ?
    kan die nog bergen zien.....
    of is die helemaal kapot.....

• 27 Mei 2012 - 17:11

Thea Klinkenberg:

Dat jullie soms zo hard voorbij raasden is wel kicken hoor! De uiteenzetting van het verslag doet me denken aan een streekroman,alle details etc.
    En wij maar hangen van 'n ligbed naar 'n luie stoel.....wanneer houden jullie eens zo'n dagje?
    Petje af hoor en blijven genieten!!!

• 27 Mei 2012 - 20:35

Willem En Dita:

Hoi lieve luitjes,
    Eindelijk dan een reactie van ons! Heb erg genoten van jullie reisverslagen en we vinden het toch wel heeeeel erg mooi dat jullie dit allemaal met de fiets doen. Prachtige verhalen!

Geniet en we kijken uit naar nog meer avonturen.
    XOXO

• 28 Mei 2012 - 10:02

Dita:

PS: NZ is ook een heel mooi fietsland met leuke bergjes en prachtige natuur!! Hint, hint

• 28 Mei 2012 - 20:31

Delia:

Tjonge jullie maken wat mee! Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Je kuntf niet spreken van een saaie en luie vakantie! Petje af. Geniet er morgen maar weer van en ik ben benieuwd naar jullie foto's het klinkt nl errug leuk en mooi!

Truste

• 29 Mei 2012 - 05:18