Dag zes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu Dag zes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Peter en Marjan Hoor-van der Wulp - WaarBenJij.nu

Dag zes

Door: PeterenMarjan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marjan

25 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Het absolute dieptepunt tot nu toe, een campanile hotel. Het water uit de douchekop spuit direct tegen het plafond, tegels zitten los, de deur kan niet op slot, de föhn is kapot.... Ouwe bende.
Maar, onze dag. Na een eenvoudig Frans ontbijt vertrokken wij vanuit Landremont naar Chaufontaine, net voorbij Luneville,, 100 km. De rit was werkelijk adembenemend (kun je op twee manieren uitleggen, allebei ok). De beroemde gele koolzaadvelden, klaprozen, korenbloemen, wuivende halmen, zon zon en zon, uitgestorven Franse dorpjes. Helemaal volgens verwachting. Tijdens het eten gisteravond hebben wij wat onweersklappen gehoord en de niet zo spraakzame mevrouw van het hotel vertelde wel dat het vlakbij enorm gespookt had met hele grote hagelstenen. Wij hebben die buien wel gezien maar niet gevoeld, haha.
Vandaag was het weer schitterend. Helaas hadden we wel vaak tegenwind of zijwind. En natuurlijk de nodige bergen. Om de dag van vandaag even in procenten weer te geven:
6 %1000 meter
8% 800 meter
5% 300 meter
8% 1000 meter
2% 4000 meter
En dit was geen zware dag qua stijgingen., hoewel zelfs de laatste stijging van 2% over vier kilometer met flinke tegenwind toch echt wel in je benen gaat zitten.
Soms gingen we niet harder dan 11 km per uur, zo hard waaide het.
Ben nog op een joods kerkhofje binnengestapt, prachtig gelegen op een helling. Maar het verdriet werd hier tastbaar, een heel gezin Auschwitz slachtofferuit 1944. En er lagen er natuurlijk veel meer uit die periode. Ze liggen wel mooi dat, dat dan weer wel.
Vandaag geen Belgische mannen tegengekomen. Überhaupt bijna geen levend wezen. Het was wel warm ,achterin de twintig graden dus we zijn wel wat verkleurd. Zien er dus eigenlijk niet uit, fietspakbruin.
Qua omgeving was vandaag in elk geval wel mijn favoriete dag, zoveel moois om te kijken en al dat versgemaaide gras, heerlijk.
Verder wil ik de route wel omdopen van groene weg naar de Middellandse zee in Tour de Force naar de Middellandse zee. Ik vind hem pittig.
Ik krijg mijn spijkerbroek niet meer om mijn anabole benen!!!! dus heb ik een probleem.
We zijn net wezen eten in de campanile hut en dat was niet slecht!
We hebben vanavond onze kleren gewassen en die hangen nu te dampen in de badkamer, we hebben de kachel daar op oorlogssterkte gezet.
Het bed is in elk geval goed.
Morgen weer een dag. Gelukkig zijn de eerste dertig kilometers zonder noemenswaardige stijgingen. Daarna komen ze weer maar dat schuif ik nog even voor mij uit.
Word af en toe zoooo pissig van die krengen :)
Ruim600 km gereden, 32 fietsuren.

En wat vinden wij al jullie reacties leuk! Zodra wij op wiifi gaan pingen de reacties binnen.
X Peter Marjan

• 25 Mei 2012 - 19:44

Ma:

advies van je vader blijft die biefstuk, wat schrijf je leuk en komt er ok een rustdag waar het ergens leuk is? Onze buurman boven is dertig kg. Kwijt door te fietsen. Verder hier gen bijzonders, ard heft hier gegeten,gezellig, ook morgen denken we weer an julie! Sterkte en een kus pm

• 25 Mei 2012 - 20:54

Caroline:

Lieve zus en zwager,

Ik heb respect voor jullie doorzettingsvermogen. Komen jullie zo niet veel te vroeg aan bij de Middellandse Zee? Of is dat juist de bedoeling zodat je dan even van je rust kunt genieten?
    Veel plezier morgen.

• 26 Mei 2012 - 12:41

Peter:

dan was die spijkerbroek dus op badkuipmaat!! leuk hoor.

• 26 Mei 2012 - 13:12

Aleid:

Dus je krijgt echt dikkere bene van het fietsen?? Dan moet ik het toch nog een keer proberen... Want een beetje meer been vind ik geen probleem!!!

Dit weekend gaan wij onze arm spieren trainen!!

Succes jullie!!

• 26 Mei 2012 - 19:46

Gwen:

Lieve vrienden,

Dus Campagnile is vergane glorie geworden! Gelukkig is het maar voor een nachtje. Hopenlijk hebben jullie vanavond een leuker en gezelliger onderkomen! Zijn jullie nog nie toe aan een rustdagje of raast jullie TGV nog even door?

Fijne avond en slaap maar lekker straks!

• 26 Mei 2012 - 21:45

Kat:

Dag lieverds! Wat heb ikeen bewondering voor jullie! En blijkbaar zijn de weergoden met jullie. Hopelijk blijft dat zo en is het nu even wat minder klimmen geblazen. Hardstikke leuk om jullie te volgen. Goede voortzetting en veel plezier!

• 27 Mei 2012 - 06:50

Bente:

Nu mis ik jullie. Geen verhaal, geen whatsapp. Hopelijk hadden jullie een goed onderkomen. Tineke en ik gaan vandaag even fietsen! En ja dat op zondag mijn uitslaapdag! :) X

• 27 Mei 2012 - 07:13

T&T:

ja wij beginnen jullie nu ook te missen, willen graag dag 7 lezen!

• 27 Mei 2012 - 20:39

Marjan & Frank:

Dag bikkels,
    Zo dat is weer een mooi reisverslagje. Ik heb vrijdag en zaterdagmorgen nog even gecheckt, maar er stond toen niets.... jammer. Frank en ik zijn net terug van een nachtje in Heerenveen, compleet met wijn en bier op een heerlijk terras in de zon en vandaag voor het eerst sinds 6 jaar...in mn bikini op het strand gelegen bij Lemmer, super mooi strand en niet druk, zoals aan de bekende stranden!!! Nu weer thuis, natuurlijk meteen de computer aan (dit x niet met koffie maar... weer met wijn, zo lekker dat spul!!) en lezen wat jullie hebben gefietst en waar jullie zijn geweest, die percentages... petje af, petje af, je kan bij mij een zuurstof tank op mn rug monteren. Moet wel lachen om dat Campanile hotel... wij zijn dus ook in een soort Campanile hotel geweest, Alles was netjes en deed het, maar stinken daar en van die schitterende bruine tegeltjes in de douche, nou, ja, voor 1 nachtje... we zijn express tot ca. 24.00 uur in de kroeg van Heerenveen gebleven, inclusief voetbal op groot scherm (je hebt er weinig aan gemist Peter!). Nu ga ik met mn moeder ook nog een keer een nachtje weg 30juni... naar een jawel Campanile hotel... ik vrees het ergste... ha ha ha... Nou, ga nu verder naar het volgende reisverslag. dikke kus, Marjan en Frank.